Wanderlust #1 – Venetië ♥

IMG_0641.JPG

Wanderlust: (n.) A strong desire or urge to wander or travel and explore the world

De drang om te reizen lijkt wel eens immens populair te zijn. Overal op Instagram zie je de prachtigste plaatjes voorbijkomen van mensen die aan het genieten zijn aan de andere kant van de wereld. Ook ik wil gaan reizen, en dat heb ik dan ook gedaan. Ik ben met de bus naar Italië gegaan, om daar vervolgens in 4 dagen tijd alle hoogtepunten te bewonderen. En ik neem jullie graag mee…

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, ik ben met de reisorganisatie Effeweg op reis geweest. Een organisatie waar je allerlei busreizen mee kunt maken. Ik heb de 8-daagse rondreis door Italië gemaakt. Het duurde 2 hele dagen voordat we in Italië, in de plaats Rimini, aankwamen. Op dag 3 begon de reis dus pas echt!

’s Ochtends vertrokken we al vroeg om naar Venetië te vertrekken. De afstand tussen het hotel en Venetië was namelijk ongeveer 300 kilometer. Na een hele reis kwamen we dan eindelijk aan en pakten we de boot om verder te reizen. Vanaf de boot hadden we prachtig uitzicht op de binnenstad.

egvuomg

Het eerste wat we deden toen we aankwamen, was uiteraard een gondeltocht maken door de kanalen van Venetië. Dit was apart bij te boeken, maar in mijn ogen toch wel onmisbaar. Want zeg eens eerlijk, als je aan Venetië denkt, dan denk je aan gondels met mannelijke gondeliers in gestreepte shirtjes!

IMG_0648IMG_0664

Vervolgens hadden we nog wat uurtjes vrije tijd om lekker door de straten van Venetië te slenteren, wat te eten en enkele souvenirtjes te kopen.

IMG_0678.JPG

En toen was het alweer tijd om terug te keren naar de steiger waar de boot zou vertrekken om ons terug naar de bus te brengen.

IMG_0695.JPG

En toen liep deze mooie dag op z’n eind. Ik heb echt genoten van de schoonheid van de stad en hoop snel weer terug te komen. Alleen hoop ik dan wel dat de temperaturen iets beter zijn, want 35°C is wel heel heet! Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Morgen het volgende deel…

 

Liefs, Daphne

Plaats een reactie